
Joachim De Munck is videoproducent in Washington en treedt ook regelmatig op als goochelaar. Hoewel hij merkte dat zijn publiek tegen een hoofd met steeds minder haar aankeek, dacht hij nog niet direct aan een haartransplantatie: “Ik ben niet per se voorstander van cosmetische ingrepen, maar toen ik hoorde dat je bestaande haar wordt verplaatst naar een plek waar je het nodig hebt, was ik om.”
Volgens Joachim wordt alles in de maatschappij aangeboden volgens drie parameters: óf je bent de snelste, óf je bent de goedkoopste óf de allerbeste. Zo ziet hij ook een haartransplantatie. “Vergelijk het met boodschappen doen: Wil je snelheid, dan ga je naar de nachtwinkel. Wil je de beste prijs, dan kies je voor een discounter. Wil je kwaliteit, dan ga je naar een Italiaanse delicatessenzaak.” Voor Joachim was Zantman Kliniek die Italiaanse delicatessenzaak. “Als ze aan je hoofd gaan opereren, dan wil je gewoon dat het goed gaat. Van Belgische tv-figuren hoorde ik veel goede verhalen over Zantman Kliniek. Vervolgens las ik niets dan lovende recensies en toen wist ik het zeker.”
Joachim wil anderen waarschuwen wat betreft de hoeveelheid grafts, de follikels waaruit haren groeien. “Je kunt in je leven maar een beperkte hoeveelheid grafts transplanteren. Wanneer je eerst naar een slechte kliniek gaat waar amateurs ermee knoeien, en waar eventueel honderden grafts verloren gaan, kunnen die grafts later niet opnieuw gebruikt worden.” Verspilde kansen dus.
“De aandacht die ik kreeg tijdens de voorbereidende fase, vond ik prettig. Ik vergelijk het met filmen voor televisie. Daarbij is het belangrijk dat je van tevoren weet wat er gaat gebeuren, zodat je precies weet wélk shot je wáár moet filmen; zo krijg je alles in één keer goed op film. Ook bij Zantman Kliniek maakten ze alles vooraf duidelijk.” Ook de transparantie van Zantman Kliniek viel goed in de smaak. “De medewerkers zijn duidelijk over wat wel of niet haalbaar is. Ze geven eerlijk toe dat ze geen wonderen kunnen verrichten, maar wel resultaat halen. Soms moet je meerdere keren behandeld worden, zoals bij mij het geval was. Dat hoor je natuurlijk liever niet, maar ze zijn daar wel direct eerlijk over.”
De pijn tijdens de behandeling viel Joachim gelukkig enorm mee. “Pijn ervaart iedereen natuurlijk op een andere manier, maar op enkele prikjes van de verdoving na, was het proces voor mij pijnloos.” Dezelfde transparantie en communicatie die Joachim ervóór ervaarde, kwamen ook tíjdens de behandeling terug. “De behandelaars vertelden precies wat ze deden, daardoor was ik totaal niet gespannen. Ik voelde me juist relaxed tijdens de behandeling. Die duurt een hele dag, dus het was extra fijn om te mogen vragen of ik af en toe mocht verzitten of wat water kon drinken.”
Na een behandeling kun je soms last hebben van pijn. “Gelukkig geeft Zantman Kliniek je veel mee om pijn na de behandeling te voorkomen en indien nodig te verlichten. Je krijgt een nekkussen voor het slapen, een spray voor de huid en een coldpack om te koelen.” Joachim leefde de instructies goed na. “In de eerste dagen had ik nauwelijks pijn. Natuurlijk voel je wel wat, je bent immers geopereerd, maar het viel echt mee. Pas op de derde en vierde dag kreeg ik lichte pijn als ik op een kussen lag. Ik maakte me toch een beetje zorgen, dus besloot ik contact op te nemen met Zantman Kliniek.” “De dokter legde me rustig uit wat er aan de hand was en wat ik er het beste tegen kon doen. Zo kon ik er goed mee omgaan en het stelde mij ook gerust.”
Volgens Joachim moet je jezelf goed laten informeren. “Het is een prijzige ingreep; dan moet je er zeker van zijn dat die je genoeg voldoening geeft. Daarom vind ik het goed om te kiezen voor kwaliteit en transparantie. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.”
“Mijn omgeving reageerde enthousiast. De woorden van mijn kapper in Washington: ‘This is incredible, I did not know this works so well.’ De kale plekken in mijn voorste haarlijn zijn nu verdwenen en ik ben heel tevreden over het resultaat.” En die buiging? Die maakt Joachim over een paar maanden mét een volle haardos.
12 februari 2025
Ervaring van Ricardo, Honselersdijk
12 februari 2025
Ervaring van Thomas, Haarlem
11 februari 2025
Ervaring van Shean, Rotterdam
10 februari 2025
Ervaring van Anoniem, Leeuwarden
10 februari 2025
Ervaring van Theo, Berg en Dal
10 februari 2025
Ervaring van Anoniem, Den Haag
07 februari 2025
Ervaring van Anoniem, Deventer
06 februari 2025
Ervaring van Thomas , Den Haag
05 februari 2025
Ervaring van Michael, Zoetermeer
04 februari 2025
Ervaring van Anoniem, Amsterdam
01 februari 2025
Ervaring van Thomas , Dordrecht
30 januari 2025
Ervaring van Jimmy, Hoogeveen
30 januari 2025
Ervaring van Anoniem, Leiden
28 januari 2025
Ervaring van Koen, Apeldoorn
28 januari 2025
Ervaring van Anoniem, Den Haag
27 januari 2025
Ervaring van Glenn, Noordwijk
24 januari 2025
Ervaring van Anoniem, Delft
24 januari 2025
Ervaring van Anoniem, Eindhoven
24 januari 2025
Ervaring van Anoniem, Maarssenbroek
23 januari 2025
Ervaring van David, Vlissingen
23 januari 2025
Ervaring van Anoniem , Dordrecht
21 januari 2025
Ervaring van Sandor, Utrecht
20 januari 2025
Ervaring van Rick, Amsterdam
17 januari 2025
Ervaring van Tijs, Rotterdam
Bentincklaan 21A
3039 KG Rotterdam
Nederland
+31 (0) 10 276 2599
info@zantmankliniek.nl